Katkin pribeh



Katka bola pravdepodobne počatá na slnečných brehoch Mallorky. Neviem či to bolo pokojným modrým morom, alebo západom slnka nad červeným pieskom, ktoré na mňa pôsobili upokojujúco a šťastne, alebo modlitby v Katedrále na Mallorce, alebo sviečka ponúknutá Panne Márii v malom kostolíku v meste. Isté však je, že Katka s nami priletela v lietadle do Bratislavy.
Keď som z okna v lietadle videla milovaný Bratislavský Hrad a Dom Svatého Martina, Katka spolu somnou zdravila svoje rodné mesto. Ona je naše prekvapenie a jedinečný suvenír, ktorý sme si priniesli so sebou z dovolenky. Odvtedy Katka cestovala v mamkinom brušku. Navštívila Grécko, na prekrásnom ostrove na Korfu, kde plávala v prekrásnom mori s velkými modrými rybami, plavila sa na lodi do Albánska, vlakom do Viedne na Vianočné trhy a do Tesca v Maďarsku.
Katka bola rada v brušku, ostala tam 10 dní po termíne , ale keď sa narodila, bol to náš najlepší deň v živote. Narodila sa v neobvyklý zimný aprílový deň, ale zohriala ho svojím prvým plačom a jej pohľadom.
Prvé dni života s ňou som bola zmatená, ale boli to najkrajšie dni môjho života. Nemôžem uveriť, že sa mi narodila nádherná malá bytosť s čiernymi vláskami a modrými očami a že je to moje dieťa.
Dnes, keď som sa pozerám na jej tvár, myslím na svoju obľúbenú pieseň od Chrisa Rea “Pozri sa hlboko do Aprílovej tváre, nastala zmena a ja sa teším na leto”. Pripadá mi, že jej tvár je tá aprílová tvár, tvár jare, zelene, plná nového života, ale tiež pomaly meniaca sa na leto.
Pozerám sa jej do očí a čakám aká bude ich farba, čakám, aké zázraky uvidím v jej živote, s akými vecami bude mať skúsenosti, aké krajiny a aké špeciálne miesta navštívi. Či pôjde navštíviť pyramídy, alebo či navštívi Sixtínsku kaplnku v Ríme, či sa jej budú páčiť slnečné pláže na Mallorke, alebo sneh z Rakúskych Álp, čo bude rada jesť a piť, čo sa v živote naučí, aká bude jej obľúbená farba a hudba, čo si bude myslieť, o čom bude snívať a aká bude jej obľúbená zmrzlina.
Čo ma však nadchýňa najviac a z čoho z čoho mi chodí mráz po chrbte, je to, ako ju uvidím rásť a budem s nou objavovať nové veci. To je podľa mňa zázrak a požehnanie rodičovstva, lepšie než akákoľvek bolesť a utrpenie z pôrodu a narodenia.
Ak by som mala dať Katke nejakú radu bola by: Dala som Ti život, tak si ho užívaj”. Budem sa o teba starať a pozerať sa ako rastieš. Celý svet možností bude ležať pred tebou a ty budeš mať tu možnosť robiť to, o čom snívaš.





Comments

  1. Kristinka, citala som tvoj clanok pred dvomi dnami a velmi sa mi pacil. Katkin pribeh je naozaj krasny zazitok na ktoru si budes pamatat cely zivot. Nech sa vam dari vsetko a hlavne nech bude zdrava. Pozdravujeme celu rodinu, NLTM

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

All Saint day in Slovakia (Dusicky)

Sv. Mária Magdaléna Rusovce, St. Mary-Magdalene in Rusovce, Bratislava

I love Bratislava