Ako Boh stvoril posledný hmyz

 Chceme vám predstaviť Katkin obľúbený rumunský príbeh: Ako Boh stvoril posledný hmyz.

Napísal to jeden z našich najväčších spisovateľov Emil Garleanu. Ale niečo som zmenil,

takže to bude pre malé deti krajšie a Katka to pýta mnohokrát večer pred spaním.


 
 

Bol to 6. deň stvorenia a Boh sedel a sledoval všetko čo stvoril, modrá obloha, zelená tráva, krásne kvety po všetkých kopcoch, vtáky lietajúce na oblohe a malé zvieratá okolo šumivých jazero a všetko bolo také krásne a dobré. A cítil to vo svojom srdci ze chce vytvoriť ešte jedno a posledné zviera. Preto nazýva všetky malé tí, ktorí okolo neho behali.
„Chcem vam vytvoriť nového priateľa, ale tentoraz to chcem počuť váš názor, tak choďte a porozprávajte sa medzi sebou a dajte mi vedieť ako chcete, aby toto stvorenie vyzeralo? "
Ale zvieratá túto správu nepotešili.
„Boh nemá nič iné robit, čo, nestačíme mu?“
„Tento posledný bude milovať najviac.“
„Zje všetko naše jedlo, je nás príliš veľa.“
A tak sa malé zviera rozhodlo zahrať na bláznivého trika a dať Pana Boha toľko zlých myšlienok, že nebude schopný vytvoriť nové zviera.
„Takže ste sa rozhodli?“ spýtal sa Pán Boh.
Žaba začala ako prvá:
"Mal by mať veľké okrúhle oči ako ja"
„A mal by lietať ako ja,“ povedal vták.
Motýľ prichádza tiež:
„Musel mať viacfarebné krídla ako ja.“
„Ale transparentné ako ja,“ dodala včela.
„A dlhé tenké nohy ako ja,“ povedal pavúk.
„A mal by byť rýchly a dlhý ako ja“, povedala tiež jašterica.
Boh bol trochu smutný, keď to všetko počul. Zatvoril päsť, fúkal na neho a keď ho otvoril, prvý krat letel do sveta vážka. Otvorila svoje transparentne krídla, ktoré na slnečnom svetle vyzerali pestrofarebne a letela na oblohe.

Boh vzal žiarlivosť na žabu a ostatné zvieratá a premenil na jeden z najpodivnejších a najkrajších hmyzu vo svete.

Comments

Popular posts from this blog

All Saint day in Slovakia (Dusicky)

Sv. Mária Magdaléna Rusovce, St. Mary-Magdalene in Rusovce, Bratislava

I love Bratislava